Przygodę z Ogólnopolskim Programem #SuperKoderzy rozpoczęliśmy od przystąpienia do konkursu, którym zadaniem było udostępnienie spotu, przedstawiającego działania Szkoły
w temacie kodowania oraz programowania.
Oto nasz film, który dał nam wygraną i pozwolił na roczną współpracę z Fundacją Orange .
https://www.facebook.com/100057389623647/videos/818075305236150/?ref=sharing
Witajcie!
Uczniowie klas piątych po raz pierwszy rozpoczęli swoją przygodę w ramach programu #SuperKoderzy przystępując do ścieżki edukacyjnej Młodzi Patrioci. Pierwsze zajęcia polegały na zapoznaniu się z mapą Polski i kierunkami świata. Dzieci fantastycznie odnalazły się w tym temacie.
Tematy kolejnych spotkań #SuperKoderów to symbole narodowe. Uczniowie przypomnieli sobie historię powstania Hymnu a następnie próbowali go odkodować. Stworzyli flagę polski na macie do kodowania a także szukali najkrótszej drogi do godła Polski. Pracowaliśmy również z mapą poszukując najdłuższych polskich rzek. Już nie możemy doczekać się kolejnych spotkań!
Grudniowe spotkania poświęciliśmy na przypomnienie legendy o Lechu, Czechu i Rusie oraz utrwaleniu kierunków (również po angielsku). Uczniowie chętnie obejrzeli film i przeszli do kodowania odpowiedniej trasy dla ozobotów. Zadanie bardzo się spodobało i wywołało wiele uśmiechu.
Dotarły do Nas gadżety! Bardzo dziękujemy .
Na styczniowym spotkaniu, #SuperKoderzy poznali piękne zakątki Krakowa. Wyznaczali trasy na mini matach, a także pracowali ze skanerem kodów.
Na zajęciach utrwalaliśmy zabytki Krakowa i jednocześnie budowaliśmy budowle wykorzystując aplikację webową. Ćwiczyliśmy również logiczne myślenie – mogliśmy przejść 10 poziomów… było trudno ! ale daliśmy radę Na zakończenie rozwiązywaliśmy zagadkę logiczną – szukaliśmy najkrótszej drogi do smoka.
Podczas kolejnego spotkania poznaliśmy legendę Wars i Sawa a także zapoznaliśmy się z najważniejszymi miejscami w Warszawie. Utrwaliliśmy poznane wcześniej legendy poprzez wykonywanie interaktywnych ćwiczeń przy użyciu tablicy interaktywnej oraz wykorzystując tablet.
Po przypomnieniu legendą wypisaliśmy najważniejsze informacje o niej a także podjęliśmy próbę opowiedzenia legendy od końca. Programowaliśmy również drogę dla Ozobota.
Podczas kolejnych zajęć nasi uczniowie przypomnieli sobie i omówili wspólnie z nauczycielem poznane już legendy następnie wykonali 2 tematyczne karty pracy. Uczniowie za pomocą Mapy Google tworzyli wybrane przez siebie trasy wycieczki po stolicy z uwzględnieniem atrakcji oraz postoju na obiad – była to również powtórka z znajomości kierunków geograficznych.
Ostatnie dwa spotkania dotyczyły przypomnienia zadań w programie Scratch a także podsumowania zajęć. Były dyplomy a także czas na tworzenie własnych gier w Scratchu Dziękujemy, że mogliśmy wziąć udział w projekcie Do zobaczenia!