Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej

Robotyka i Programowanie

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

Od 05.09.2022 roku w Szkole Podstawowej nr 5 w Zgierzu prowadzona jest innowacja pedagogiczna
„Robotyka i Programowanie”.

Adresatami innowacji są uczniowie klas IV-VIII, a przewidziany czas realizacji innowacji, obejmuje okres od września2022 r. do czerwca 2023 r. z możliwością jej kontynuowania
w następnym roku szkolnym. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą dla chętnych uczniów w ramach zajęć kółka informatycznego, raz w tygodniu. Głównym celem innowacji jest wspieranie uczniów w rozpoznaniu i rozwijaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz stanowienie alternatywnej możliwości spędzenia czasu wolnego z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Ma ona także zachęcać i motywować uczniów do analitycznego myślenia oraz dodawać odwagi w rozwiązywaniu problemów.

W nauczaniu zarówno informatyki jak i innych przedmiotów ważne jest kształtowanie umiejętności efektywnego wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. Bardzo istotne w procesie nauczania jest również algorytmiczne i kreatywne myślenie oraz umiejętność rozwiązywania problemów. Nauka programowania uczy świadomego korzystania
z technologii, logicznego myślenia, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielności w dochodzeniu do rozwiązań i umiejętności współpracy
w zespole niezbędnej dzisiaj
w niemal każdym zawodzie. Ponadto pozwala zrozumieć otaczający świat i zachodzące w nim zmiany. Jest zatem bardzo wartościową dziedziną nauki, która
w sposób atrakcyjny dostarcza młodym pokoleniom niezbędnych umiejętności życiowych.

Podczas zajęć uczniowie zapoznają się z :

  1. wykorzystaniem platformy Arduino do budowania programowalnych urządzeń,
  2. oprogramowaniem – Scratch, umożliwiającym tworzenie własnych algorytmów, jak również korzystanie z zestawu edukacyjnego Qoopers,
  3. zabawą inteligentnym Hubem, silnikami, czujnikami i prawie 1000 elementów LEGO, eksperymentowaniem z programowaniem w prostym środowisku graficznym, opartym
    o język programowania Swift,
  4. korzystaniem z programowalnych klocków Apitor potrzebnych do budowy niestandardowych robotów.

Cele innowacji:

  1. Rozwijanie zainteresowań informatycznych.
  2. Rozbudzenie zainteresowania tworzeniem i programowaniem robotów.
  3. Rozwijanie umiejętności kreatywnego i analitycznego myślenia.
  4. Poznanie środowiska Arduino oraz oprogramowania – Logomocja i Scratch.
  5. Kształcenie umiejętności czytania instrukcji (planów budowy robotów).
  6. Poznanie mechanizmów działania maszyn.
  7. Poznanie podstawowych struktur programistycznych.
  8. Planowanie i realizacja działań technicznych.
  9. Kształtowanie potrzeby eksperymentowania i stawiania pytań.
  10. Rozwijanie zainteresowań technicznych, umiejętności logicznego myślenia intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  11. Bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym.
  12. Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej.
  13. Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

Metody i formy:

  1. Metody pracy: różnorodne metody aktywizujące, grupy zadaniowe, burza mózgów, dyskusja, poszukiwania, metoda prób i błędów, gry, ćwiczenia praktyczne, oglądowe (pokaz, obserwacja), słowne (opis, wyjaśnienie), międzygrupowe.
  2. Metody pracy będą obejmować:
  • podająca – wykład, pogadanka, dyskusja,

  • problemowa – praca z komputerem w środowisku programistycznym, analiza kodu programu, burza mózgów, wyszukiwanie na stronach WWW pomocnych informacji, korzystanie
    z materiałów dostępnych na portalach do nauki programowania, korzystanie z aplikacji tematycznych dostępnych
    w zakupionych zestawach edukacyjnych.

  • projektu – praca z robotami – konstruowanie i programowanie robotów z gotowych planów, ich modyfikacja, a także tworzenie własnych projektów,

  • eksponująca – sterowanie robotem, praca z tabletem, tablicą interaktywną, pokaz, prezentacja prac uczniów.
DO GÓRY
Włącz powiadomienia WebPush
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.